Obywatelska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego

Społecznie, by było bezpiecznie

Organizacja ruchu przy dworcu PKP

11.08.2017

Organizacja ruchu przy remoncie w okolicach Dworca Głównego kolejny raz pokazuje, że wygoda wykonawcy stawiana jest ponad interes mieszkańców. List wysłany do ZDZiT, JRPV, oraz Straży Miejskiej.

 

Szanowni Państwo,

otrzymaliśmy sygnały od mieszkańców, że zmianie uległa organizacja ruchu przy dworcu – zamknięte zostało wschodnie dojście do przystanku tramwajowego i ul. Dworcowej (w rejon McDonalda). Zdjęcie wykonane 10 sierpnia w załączeniu. Jest to rozwiązanie niezgodne z aktualnym projektem czasowej organizacji ruchu, udostępnionym na stronach miasta Olsztyna (do tego wątku odnosimy się w dalszej części maila).

Prosimy straż miejską o interwencję w tej sprawie.

Mając na uwadze także wcześniej zgłaszane uwagi do tymczasowej organizacji ruchu w tym rejonie, prosimy o:
  • przywrócenie organizacji ruchu zgodnej z projektem tymczasowej organizacji ruchu, tj. w szczególności otwarcie dojścia do przystanków tramwajowych i do ul. Dworcowej po wschodniej stronie pl. Konstytucji 3 Maja,
  • usunięcie nierówności – stromych podejść usypanych z destruktu w miejscu dawnych jezdni (dojścia do przystanku tramwajowego), które wg rysunku projektu tymczasowej organizacji ruchu znajdują się poza obszarem zamknięcia ruchu,
  • bieżące i z wyprzedzeniem informowanie mieszkańców o wprowadzanych zmianach organizacji ruchu w sposób opisany w dalszej części maila,
  • uzupełnienie składu Komisji BRD o przedstawiciela JRPV,
  • ponownie wnosimy o powołanie zespołu monitorującego poprawność wprowadzonej organizacji ruchu (na kształt zespołu powołanego przy budowie I linii tramwajowej), a także dokonującego odbiorów.

Zwracamy również uwagę na chaos panujący w zakresie informowania mieszkańców o utrudnieniach.

  1. Na stronie ZDZiT brak jest informacji o zmianach w organizacji ruchu. Jest (na drugiej stronie aktualności) informacja o zmianach w komunikacji miejskiej, ale link do załączonego plakatu jest niewidoczny (przeglądarka Chrome).
  2. Ze strony ZDZiT prowadzi odnośnik do mapy utrudnień na stronie Bezpiecznego Olsztyna. Próżno szukać tam szczegółów organizacji ruchu.
  3. Urząd Miasta uruchomił stronę Ekomobilny Olsztyn, na której znajdują się m.in. informacje o przedmiotowej inwestycji. Dowiemy się z niej, że trwają prace rozbiórkowe, które utrudniają ruch. Projektu organizacji ruchu lub choćby schematu lub choćby odnośnika – brak. Także na podstronie z dokumentacją.
  4. Po wejściu na stronę Urzędu Miasta w końcu możemy dotrzeć do szczegółowych informacji. Zamieszczone tam pliki są zlokalizowane na serwerze olsztyn.eu. Do informacji na temat przebudowy możemy też dotrzeć poprzez dział Gospodarka > Inwestycje (lub Budujemy teraz). Tym sposobem trafiamy jednak na zupełnie inną stronę, która odsyła nas też na… Bezpieczny Olsztyn, ale nie do mapy, a na specjalną stronę.
  5. Na ww. stronie (do której można też dotrzeć z głównej strony BO, ale z mapy utrudnień już nie) udostępniono schemat i rysunek projektu organizacji ruchu – pliki zlokalizowano na serwerze bezpieczny.olsztyn.eu.
  6. Na tej samej stronie w polu „Przeczytaj również” jest odnośnik do strony „Wszystkie informacje o zmianach organizacji ruchu„. Przeczytamy tam m.in. o… zamknięciu ruchu alei Piłsudskiego od skrzyżowania z ulicą Głowackiego do Placu Jana Pawła II – od 15. lipca br.

Uwzględniając powyższe, prosimy o niezwłoczne uporządkowanie informacji o utrudnieniach w ruchu (nie tylko w rejonie dworca PKP, ale ogólnie – w całym mieście) poprzez:

  • ujednolicenie przekazywanych informacji i udostępnianie zarówno schematów, jak i projektów organizacji ruchu (minimum rysunków),
  • zamieszczenie na bieżąco aktualizowanych (z wyprzedzeniem) treści w jednym miejscu, żeby uniknąć sytuacji, w której aktualność pozyskiwanych przez mieszkańców informacji zależy tego, na którą stronę wejdą,
  • zamieszczanie na stronach ZDZiT, olsztyn.eu, Bezpieczny Olsztyn, Ekomobilny Olsztyn i innych prowadzonych przez miasto Olsztyn odnośników do aktualnej informacji – w widocznym miejscu, w sposób umożliwiający swobodne dotarcie do informacji niezależnie od strony,od której zaczynamy poszukiwanie – tj. m.in. także na mapie utrudnień,
  • usunięcie informacji nieaktualnych,
  • zamieszczanie aktualnych informacji w formie schematów także w miejscu prowadzenia prac – strzałki kierujące nie są wystarczające, w szczególności w przypadku, kiedy w jednym miejscu wiszą trzy, wskazujące ten sam kierunek i różne cele, w tym tak ogólne jak „przystanek MPK”.
 

Prosimy o odpowiedź drogą elektroniczną, zawierającą informację o sposobie i terminie załatwienia sprawy.

Z poważaniem,
Obywatelska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *